torsdag 27 januari 2011

Sol över Solna

Vilken underbar vacker dag det har varit idag. Solen har visat sitt ansikte och vad gjorde det då att det var kallt ute. Hundarna och jag tog vår sedvanliga promenad.

Igår efter nattens arbete åkte jag till Lidingö för onsdagsträningen. Till min glädje så kände jag mig inte så trött under dagen. Tröttheten nockade mig däremot framåt tidiga kvällen. Kunde för mitt liv inte hålla mig vaken när jag låg framför tv:n. Men det kanske inte är så konstigt när man håller sig uppe alltför många timmar.

Träningen med Disa gick galant. Hon gick på fina linjer. Hon klarade dubbelmarkeringar och högerskick kanonbra. Ingela lägger upp övningarna bra. Inte bara Disa gick bra, jag var fullt koncentrerad på skicken och tecken också. Det hjälper liksom hunden lite bättre.

Geminis linjetag är inte riktigt lika bra som Disas men vi arbetar på det.
Gem har börjat löpa och på promenaderna så märks det att hon befinner sig i en liten bubbla, det kan jag ibland även känna av i hennes träning om än inte lika mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar