lördag 21 juli 2012

Två veckors semester över..

Två veckor verkar inte mycket men det känns faktiskt som om jag har varit ledig jättelänge. Nu väntas ett antal veckors jobb innan nästa kortsemester kommer.

Min bil har varit på verkstan och varit där lite längre än jag hade hoppats, inte för att felet tog veckor att fixa utan för att verkstan verkar ha haft lite väl mycket att göra.

Att jag har varit billös innebär att det har varit lite svårare att komma åt bättre träningsområden än dom som jag har omkring mig här hemma man man gör så gott man kan ;-)

Göran-träffen
Bilen fick jag  klar tills Göran-träffen. Det känns alltid gott att packa bilen och in med hundarna och fara ner till Limmerhult. Vi var lite färre i år än förra på grund av olika saker men vi hade lika trevligt som vanligt. Ni som inte kunde vara med var saknade.

Vi körde två dagar med olika övningar. Calle är fantastisk på att utmana oss förare och hundar. Önskar jag hade hans hjärna till träningsupplägg.

Gabriella och Majsan stod för maten hela helgen. Precis som på Geminiträffen känner jag (och de andra) att det är guld värt att slippa tänka på matbiten. Att bara få sätta sig vid ett dukat bord. Att bara kunna koncentrera sig på träning och umgänge. Suveränt! Tack bästa tjejer för mycket god mat.

Landet
Veckan som har varit så har vi varit på landet och tagit det lugnt. Vädret som för alla andra har varit fram och tillbaka. Att få sätta sig i solstolen utan en varm tröja har känts riktigt lyxigt. Men det är ingen idé att vara tjurig och grinig över vädret för det är ändå inget man kan göra åt det.

Hundarna och jag har passat på att småträna lite på landet. Grannens tjocklabbe Stina, fick sig en träningsomgång med sitt, stanna kvar innan hon fick hämta in en apport. Hennes matte var lyrisk och tränade på hemma. Ett par dagar senare satt alla tre hundarna, mina + Stina och Stina fick vänta till sist för att hämta sin sin apport. Matte Karin var stolt som en tupp över hur duktig Stina var och jag tyckte bara det var kul att få hjälpa till lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar