onsdag 13 mars 2013

Onsdagsträning

Igår kväll när jag gick på min 3:e jobbnatt funderade jag starkt över att sms:a Ingela och fråga om jag inte kunde få köra båda hundarna på ett och samma pass idag. Jag började skriva men raderade meddelandet för jag kände, såsom jag brukar göra, att jag vill att hundarna ska ha sin egen tid på sin egen "klass".

 I morse när jag gick av passet kände jag mig ovanligt pigg. Jag gick hem åt min frukost, packade min väska och drog iväg till Lidingö.

Idag delades vi upp i två grupper och la upp en Working Test ruta åt varandra. Efter vi kört vår hund fick vi  poängsätta oss själva och sen fick alla andra i gruppen bedöma vårt arbete och poängsätta det.

Det är inte alltid helt lätt bedöma ekipaget, vilka fördelar har hunden, kan det här göras bättre mm mm?
Det är kul att få tänka till lite och diskutera med varandra.

Imorgon bär det av till Lena och kennel Searover igen för ännu en titt på valparna, de är nu 6 veckor och det är bara två futtiga veckor kvar tills lilla Cayci flyttar hem till oss. Vem hon är...det har jag ingen aning om än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar