lördag 31 oktober 2009

Sköna lördag

Eftersom jag har svårt att lägga mig när jag går av arbetspasset så sover jag desto fler timmar natten efter närmare bestämt 10 timmar. Då är man tacksam för sin äkta hälft som är upp tidigare och rastar hundarna.

På min förmiddagsrunda plockade jag med mig lite bollar och dummies. Jag passade på att göra ett par närsök till alla hundarna. Idag var Gemini med på noterna men det gäller att se till att hon alltid är med på noterna.

Disa, den lilla spjuvern, fick korta markeringar i lite högre vegetation. Till en början gjorde hon som i onsdags, sprang rätt men när hon inte fann dummien direkt så drog hon sig ur området. Jag gav mig den på att hon ska minsann lära sig ligga kvar vilket hon gjorde bättre efter ett par gånger.

Det märktes att det var lite ansträngande för henne att behöva jobba mer med nosen än med ögonen. Bra tyckte jag.

Gem fick en trippelmarkering. Jag ville att hon ska träna upp sitt minne mer och idag fick hon själv välja i vilken ordning de skulle in. Hon började naturligt med den sist kastade med att avsluta med den först kastade. Mitten markeringen var knepigast men hon löste den uppgiften galant genom att hålla sig i rätt område och jobba in den....precis det som Disa håller på att lära sig.

Tess ville naturligtvis vara med och jobbade fint på närsöket, markeringsarbetet kunde hon däremot inte skryta med även om dummien till sist kom in...hon gör ju som hon vill, inte speciellt intresserad av att vara sin matte till lags. Men vem bryr sig i dagsläget, hon hänger med och har kul och det hoppas jag att hon gör så länge vi får ha henne hos oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar