fredag 11 mars 2011

nytt hopp

snabbt går det när solen är framme. Hade börjat träna lite själv här hemma men så kom den där dagen då det blåste och snöade mer än man ville och vips så var den lilla barmarken borta. Nu har jag återigen hopp om att barmarken stannar. Tog med tjejerna ut och tränade en stund i solskenet.

Disa ger allt men ibland hänger inte hjärnan med och hittar hon inte snabbt så far man vidare till en annan plats för att hitta den efterlängtade dummien. Det är bara att softa ner och göra saker och ting lite tydligare.

Gem sprang över stock och sten och gjorde det mesta jag ville men även där kan man ana lite "kan själv" när hon tänk ut en plan som inte riktigt är densamma som min.

Kul har vi iallafall.

Tess går mitt emellan och stör lagom. Gäller att hålla ett litet öga på henne för hon kan vara ganska bestämd var hon vill sniffa någonstans. När jag ropar på henne så låtsas hon inte höra och när jag går efter henne kan hon få bra sprutt i benen för att totalt ignorera mig för att nå sitt mål. Tur att man inte ser sig själv när man trampar omkring och snubblar efter henne bland buskar och snår.

1 kommentar:

  1. Vad härligt med träning äntligen lite bar mark hoppas det håller isig!

    Jag var förra helgen en snabbis vid Bromma där vid Bälsta och där har du plogat och lastar hur mycket snö som helst men ängen är skrapad och det är barmark! Ett tips om du vill träna.

    //annika

    SvaraRadera