måndag 11 juli 2011

Lättsamma labradorer

Mamma har fyllt 70 år och henne har vi firat i dagarna två. Vid sådana här tillfällen är det inte lätt att vara hund, man får liksom lite andra rutiner än de vanliga.

Husse har fått tagit hand om dom fullt ut medans matte hade fullt upp att handla in saker till överaskningsfesten i lördags.
Gem och Disa kunde naturligtvis inte vara med på festen så de fick snällt stanna hemma. Tack till snällaste grannarna som tog ut dom på kvällsrundan så att jag inte behövde oroa mig för hundarnas väl och ve.

Anders dotter med sambo och barn tog hundarna vid ett annat tillfälle medans jag hade fullt upp med annat.

På söndagen när det var öppet hus hos mor tog jag med dom men de märktes knappt inte under hela dagen trots att det var en hel del folk som cirkulerade i hennes lägenhet.

Gem och Disa är så lugna och sansade.  Jag får ofta komplimanger över deras sätt att vara, de är så tåliga med allt och alla. Det är en fröjd att äga dessa två hundar.

Nu är vi tillbaka till normala rutiner och här ligger dom i mitt arbetsrum under stolen och vid dörren medans jag skriver.

Snart är vi iväg på nya äventyr, Limmerhults årliga träff går av stapeln på fredag - Kul, kul ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar