onsdag 21 december 2011

Dan före dan före dan före doppardan..

har jag räknat rätt nu? What ever, snart är det iallafall jul och det är minimalt med snö - tjohoooooo. Som tråkig svensk kan jag liksom inte låta bli att prata väder.

Är ledig nu veckan innan jul, skulle vilja säga att jag har total kontroll över allt julbestyr men så är det inte och det spelar nog inte så stor roll heller. Man får liksom lite perspektiv på tillvaron när andra omkring än har större utmaningar i livet än att se till att allt är städat och handlat osv.

I somras vann jag två stycken simlektioner till hundarna ute i Bålsta. Igår kväll körde jag och Anders dit med hundarna och för första gången fick de prova på att simma i bassäng. Lite udda tyckte det att det var först men efter en liten stund var det buskul att simma fram och tillbaka efter en liten plastleksak. Vilket kraft det var i benen på tjejerna  när de tog i ordentligt. Man ser det betydligt tydligare i en bassäng än när de simmar i sjön.
Det är någonting jag gärna skulle göra igen med dom.

Idag var det sista träningen innan jul på Lidingö.
Kastade in områden som vi sen använde på olika sätt. Båda hundarna gick väldans bra idag. Jag är nöjd med dom. Jag försökte till och med att tänka på den lilla vinden idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar