torsdag 9 februari 2012

Onsdagsträning

Efter tre nätters jobb, inte tuffare än vanligt men onsdagmorgon var jag bra trött.

Skulle åka iväg till 10.00 träningen men blev fast i fåtöljen och kunde inte förmå mig att ta mig upp därifrån. Slog en signal till bästa Ingela och frågade om jag kunde köra Gemini på eftermiddagen istället för förmiddagen vilket gick bra.

Ett par timmars sömn gjorde susen, sen var jag fit for fight att köra Gem och Disa.

Idag tränade vi lite på stoppsignal, närsök,ut och markeringsarbete.

Det vi diskuterade när det iallafall gäller mina hundar är att när de inte för som jag vill är för att de inte kan övningen. De förstår inte till 100% vad tex närsök är eller att ut är RAKT ut från deras plats.

Det är bara att backa lite i träningen och göra saker och ting tydligare.

Härligt är iallafall att ha arbetsvillliga och glada hundar som vill samarbeta med sin förare och som gör sitt bästa.
Jag blir så glad av dom.

2 kommentarer:

  1. Hur ska du lägga upp träningen nu då Cina, tänk tänk tänk....närsök och bakåt-ut....300 gånger per tecken innan dom fattar med störningar osv....det tål att fundera på tror jag ;))) Kram kram

    SvaraRadera
  2. Mmmmm, tålamod från min sida antar jag

    SvaraRadera