måndag 1 oktober 2012

ännu ett jaktprov

Stjärnhov igår, Norrtälje idag. I natt kommer jag sova gott....bara jag kommer i säng någongång....

Jag startade idag i par tre. När jag följde par ett runt fick jag nästa ont i magen. Fy vad svårt provet såg ut.

Ett sök som var både på land och vass. (jag tänkte att det där är ju kört, hon kommer inte att gå in vassen)
En knixig lång landdirigering. Här gällde det att hålla hunden på en rak linje om man klarade av det så skulle det inte vara så svårt....(men jag har inga suveräna raka linjer för dagen)
En trippelmarkering, här gällde det för hunden att minnas.
Dubbelmakrering i vatten för att sen avsluta med en lång vattendirigering.

Den sammanfattande kritiken är:
En hund som löser provets olika delar på ett godtagbart sätt. Med ett distindt mark- & dirigeringsarbete fordras för högre pris. Kunde ta för sig lite mer på söket"

Det var ett godtagbart arbete från henne men inte från mig. Jag behöver jobba mer för att förbefr.

Jag tog mig igenom provet och vissa saker måste om inte alla, jag fixa till. Hundarna har gjort så gott de kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar