lördag 29 september 2012

Ahhhhhh

Jaktprov. Stjärnhov. Öppenklass. Disa. Andra starten. Andra gången hon går ut som nummer 1.

Vi fick börja med ett sök på öppen mark +  lite öar på marken. Därefter fick vi plocka in en dubbelmarkering på land efter vår parkompis plockat in sin landddirigering.

Där efter var det vår tur att hämta in landdirigeringen  och  när "kompisen" gjort sin dubbelmarkering och sök forsatte vi ned till vattnet där jag började med en dubbelmarkering därefter en ganska lång vattendirigering.

Mmmmm, och hur gick det här då?
Disa var i sitt EGET esse. Allt självständigt arbete gick bra. Klockade markeringarna både på land och vatten.
Söket blev jag lite orolig för jag tyckte att hon sprang en hel del innan hon fick nys på något vilt, men å andra sidan hon var den första hunden så marken var ganska "ren". Hon jobbade på bra, tog mark och hade hög fart hela tiden.

Sen kommer vi då till samarbetet. Jag ville vrida av öronen på den lilla prinsessan. Samaarbetet var som bortblåst.
Jag kan kort säga att allt kom in med med mycket envishet från min sida. Phu.....

Disa uppvisade en hetta som jag inte uppskattade och den kritiken jag fick av domare Anki Andersson säger väl allt

"Löser idag provets alla delar men brister i dirigeringsarbete o oro när det annan hund jobbar för att högre pris inte kan tilldelas."

Hon var en liten dj...l idag.

3:e pris.


1 kommentar:

  1. Ha ha det ligger i släkten, att spotta i tassarna och ta sakerna i egna hmmmm klor :O

    SvaraRadera