torsdag 27 september 2012

När jobbet sliter hårt på kroppen är jag tacksam över mina hundar som ger mig en bra balans i kropp och själ.

Igår onsdag åkte jag som vanligt till Lidingö. Trots att jag kom ganska precis efter jobbet så går det bra att vara vaken så länge jag är ute. Det är värre när jag kommer hem på sena eftermiddagen, jag faller in och ur sömn i soffan tills jag makar mig i säng alldeles försent.

Trots att min & Gems valör inte var den  valör som endast räknas (ett första pris) så var jag riktigt nöjd med henne under stora delar av Ärla provet. Det allra viktigaste är att hon känner glädje över att få "jaga".

Nu har jag haft tur att komma med på alla prov som jag anmält mig till. Ett fick jag ju tidigare tacka nej till pågrund av tasskada. Vi ska nu starta på Norrtälje provet på söndag och veckan efter väntas Västerås. Det som kan stoppa detta skulle vara en löp från henne.
Jag ser iallafall fram mot proven........eller????

Disa har en möjlighet att starta på ännu ett b-prov i år, Stjärnhovs. Precis som det förra (Enköings) går hon ut i första par.

Igår som sagt var tränade jag på Lidingö. Gemini gjorde vissa bra saker, det mesta hänger ju på hennes matte (jag) att kunna läsa av vind och minnas vart apporter ligger.
Disa markerade dom enkla som en liten svart långbent gudinna. Hon har varit med husse under en vecka och var på hugget under gårdagens träning. Hur kul det än är att vara på landet och strosa i skogen med honom så står några dummies i högre kurs. Hon är väl en apportör trots allt ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar