onsdag 12 september 2012

Ljuvliga september

September tillhör nog en av mina favoritmånader.

Höst betyder också att man är tillbaka till vardagen vilket är skönt. Förra veckan började Ingelaträningarna igen och det kändes gott att träffa ens gamla träningsvänner efter sommaruppehållet. Jag tror även att Gem och Disa var glada över att träffa sina träningsgrupper.

Nu i augusti, till min stora glädje, kom jag med på två prov med Disa, Hallstavik och Värmdö. Men säg den glädjen som varar. Ett par dagar innan Hallstaviksprovet börjar hon löpa och jag fick snällt ringa och avsäga mig mina platser.

Gemini har jag också anmält till några prov. Även hon hade jag anmält till Hallstavik men hon lyckades med att skada två tassar så även där var det bara att ringa och säga ifrån sig sin plats.

Jag kände mig rejält ledsen, kanske mest över att Gemini hade skadat sig. Nu är det bättre men hon har fortfarande ett litet sår vid sidan av tassen. Hoppas att det kommer att läka innan nästa prov.

Framgångar

En hel del framgångar har vi fått glädja oss åt.

Mats och Norah har blivit SV(j)Ch
Annika och Keela har erövrat sin andra etta i Ekl b-prov
Marie och Aoife har fått sin andra etta i Ökl vilket betyder att hon kliver upp i Ekl nästa start.
Vivi och Vila har även dom fått sin andra etta i Ökl och även dom ska upp i Ekl.

Stort Grattis till er alla, Ni är bara BÄST!

1 kommentar:

  1. Stort grattis till duktiga Gem-barn och dess förare! Vad roligt för dig också Cina, med så engagerade och duktiga valpägare. Tråkigt med skador och löp som förhindrar provstarter, men ni kommer snart igen! /Annika

    SvaraRadera