måndag 17 september 2012

Öppenklass debut

I lördags startade vi på Enköpingsprovet, Disas första start i öppenklass.

Vi gick ut med startnummer 1.

Provet var trevligt, inte komplicerat på något sätt. Vi gick i en slinga fram och tillbaka allt började med en varsin snabb enkelmarkering som Disa fixade enkelt.

Därefter fick jag börja med att plocka in 3 vilt på ett sök, varefter min parkompis fick en dubbelmarkering på land och när dom var in plockade skulle Disa hämta in ytterligare 2 vilt på söket.

Disas sök kändes jättebra.

När vi sen skulle ta in vattendirigeringen som inte var speciell svår så visades min akilleshäl. Vi fick in den men ack allt för ormständigt. Dubbel markeringen i vattnet var in mina ögon inte svår men Disa + de allra flesta andra hundarna behövde hjälp med den först kastade.

Landdirigeringen gick ok, kunde vara bättre men dubbelmarkeringen på land gick galant.

Ett 2:a pris blev dagens pris.

Den sammanfattande kritiken är:
En trevlig tik som genomför dagens prov på ett bra sätt. Gör ett bra sök-mark.arb.
Något ormständig dir.arb påverkar dagens pris.

Domare var Bengt Gustavsson

1 kommentar:

  1. Grattis till en fin ökl debut! Det kul att se er in aktion! Såg jättetrevligt ut och såg en del likheter med mitt Rheaplan ;-)
    Kram Maud

    SvaraRadera