söndag 23 september 2012

Årets första B-prov för Gemini

Efter en trälig sommar med skadade tassar var det dags att starta på årets första b-prov med Gemini.

Ärligt talat så funderade jag starkt på att ringa och avsäga mig min plats. En mindre ångest fyllde mig och efter Gems träningspass på Lidingö i onsdags kändes det som om det var lika bra att lägga henne o provverksamheten på hyllan.

Igår åkte vi till Ursvik och hade en trevlig stund tillsammans, jag kände mig betydligt gladare efter vår stund där.

Idag strax innan det var dags för mig, Gemini och min parkompis Jeanette och Blinka att starta vårat prov samtalade vi med Lotta. Samtalet fyllde oss med många känslor och helt plötsligt satt vi där och grät. Återigen fick vi ännu en bekräftelse på att hunderiet är ren och underbar hobby och inget annat. Jag behövde höra det och det gjorde att jag gick in på provet med ett större lugn o glädje.

Vårt resultat blev inte kanon på något sätt men Gemini jobbade på med glädje och fart och jag kunde glädjas över vissa saker som hon gjorde bra och det hon gjorde sämre är bara att träna vidare på.

Ännu en trea kom vi hem med och den sammanfattande kritiken är;

"En tik som idag genomför vissa delar av provningen bra, men där den ngt oprecisa mark.förmågan samt den omständiga landdirigeringen därav priset."

Domare idag var Roger Westerman och domarelev Bitte Sjöblom



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar