fredag 26 april 2013

Limmerhult och Guy Bennett


Limmerhult och Guy Bennett

Tidigt torsdag morgon for jag tillsammans med Disa och Cayci ner till Limmerhult för en dagsträning med Guy Bennett.

Cinna hade ordnat så att vi kunde få ta del av hans tränings- och hundkunskaper. Jag är mycket förtjust i Guys träningsmetoder, jag tycker om hans sätt att förklara genom att ofta använda sig av liknelser. Han tar tid med alla hundar och människor, han är fenomenal på att minnas människors namn och är helt fokuserad på det han gör under hela dagen. Jag gillar honom med andra ord.

Jag är så glad att jag åkte, ett tag trodde jag att jag inte skulle klara av det eftersom jag har ett knä som krånglar. Nu är det tack och lov något bättre än det var i förra veckan.
Att komma till Limmerhult är som att komma till en liten bit av himlen. Härliga marker och lugnet som råder där.

Träningen var som vanligt kanon. Disa gick som på räls...så gott som iallafall. Jag har inte mycket att säga om hennes arbete under dagen. De fel som uppstod berodde mer på mig än någon annan. Ibland kan man önska att saker ska gå lite tokigt så att man får tillfälle att lösa dom. Det är så man lär sig, men man lär sig också mycket av att vara koncentrerad på de andra ekipagen + att koncentrera sig på sin hund mellan"jobben".

Ett stort tack till Cinna som ordnat det hela + lunchen som vi blev serverade.
Tack till god vänner  Nina, Marie, Johanna, Per, Thomas, Annika, Annica, Ama som förgyllde min dag och att förglömma Danne och Mats som gick och kastade dummies åt oss. Tack även Håkan för god middag, den hade jag inte räknat med.

Mätt och belåten på både mat och träning trillade vi  in hemma i Solna kl 23,00 på kvällen och kände oss då ganska möra.

Vaccination

Cayci har fått sin 12veckors spruta idag, nu är hon fit for fight tills ettårs sprutan.

På förmiddagen tog vi oss en promenad och nu känner vi oss alla trötta och belåtna och njuter av en skön och lugn eftermiddag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar