onsdag 3 april 2013

Onsdagsträning på Lidingö

 När jag kom hem från jobbet i morse och frukosten uppäten så är det väldigt svårt för mig att hålla mig vaken, så det som händer är att jag somnar rakt upp och ner i fåtöljen.
Detta innebar för dagen att jag inte kom iväg i tid till träningen + i allt tumult att få med mig alla saker så glömde jag min mobil hemma.

Ute på Lidingö med alla hundar i bilen var jag ca 10,15 men eftersom jag inte hade någon mobil så var det svårt att veta var precis träningsgruppen höll till men det löste sig till slut. Jag körde inte hund på det vanliga passet utan körde båda hundarna  på eftermiddagspasset.

Sök och skogsmarkeringar stod på agendan. Övningarna gick helt ok. När Disa väl kopplat på söktänket så gick det alldeles utmärkt (hon har inte gjort något sök sen jag vet nät)

Cayci fick följa med idag, hon lekte med sin syrra Chell. De två for fram helt oblyga över stock och sten och njöt lika mycket som oss av den fantastiska dagen.
Medans de Gem och Disa tränade så fick Cayci sitta i bilen. Hon tjöt högt när i gick men det är ju bara att stålsätta sig och låta henne tjoa. När jag kom tillbaka senare var hon tyst och nöjd med livet.

Husse har varit extra snäll och åkt enkom för att inhandla en liten bädd jag kan ha i Caycis hundbur. Tack till bästa husse.                                            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar