lördag 28 september 2013

Provtider

Efter en period av olust så tog jag tag i mig själv och anmälde Disa till tre stycken b-prov.

Värmdö, Enköping och Stjärnhov.

Värmdö
Ett av målen var att jag skulle vara tydlig så att hon kände att det var mig hon skulle gå fot med och inte skytten. Den biten gick bra

Det som gick bra var både land- och vattendirigeringarna. Söket gick galant. Det som gick mindre bra var dubbelmarkeringarna på både land och vatten. Hon var ganska så het vilket resulterade i att hon knallade på vattenmarkeringen (jag fick snabbt tillbaka henne) men minnet hann bli lite suddigt.

Hon rosades för sitt fina sök och sina fina apportgrepp.

Det blev ett 3:e pris

Enköping
Var i höglöpet

Stjärnhov
Jag är så nöjd med henne, hon gjorde ett kanonjobb.
Vattendirigeringen och dubbelmark på vattnet. Kanonbra.
Söket var bra men efter ett antal inplockade apporter så plockade hon in en dirigeringsapport. Hon gjorde inget fel, jag hann inte med när hon drog i 180 ner mot den.

Domaren tog av sig hatten och tackade mig. Det var bara att kliva av provet.
Det kändes så surt, det kändes som vi var på gång. MEN MEN sånt är livet.
Sura lite sen är det bara va' på det igen.

Pris 0:a

Nu är jag anmäld till två särskilda prov i Östergötland och funderar på att anmäla mig till ett i Småland. Tja vi får se vad som händer.

3 kommentarer:

  1. Hon är så fin din Disa, ni är ett fantastiskt team. Det är alltid en fröjd att se er träna. Snart sitter 1:an.

    SvaraRadera
  2. Det är tråkigt när det blir tok och man tycker att man har gjort bra....Men det viktigaste är att ha roligt...Jag värdesätter iaf egenskaper som är bra att ha på jakt såsom bra sök, spontanitet och bra grepp, jaktlust, lugn, bra markeringsförmåga...resten kan man träna sig till om man nu vill det... Ni får era ettor tids nog ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack älskade Limmerhultskan. Känns fortfarande surt men det är lika för alla så jag klagar inte men känslan är sur.
      Och jag kan inte vara mer nöjd med en hund än Disafisa.

      Radera