onsdag 19 maj 2010

kanondag

En heldag ute på Lidingö. Vädret har varit toppen och nu på kvällen känner Jag, Gemini och Disa oss ganska så trötta.

Idag har vi kört vatten och jag känner mig i stort sätt mycket nöjd med båda hundarna.

Dom stora hundarna körde vi markeringar i vatten och dirigeringar längs strandkanten, vi försvårade dirigeringarna genom att flytta länga dom så att hundarna behövde passera den gamla legan.
Gemini känns på hugget och det är alltid roligt att köra henne.

Disas grupp gjorde i stort samma sak men på en mycket enklare nivå. Jag tycker att alla i hennes grupp är himla duktiga.
Vi avslutade med landmarkeringar och återigen tycker jag att Disa är ganska vass när det gäller markeringar. Det är kul. Det märks att hon har mognat och när det gäller markeringsförmågan och att ringa in nedslaget.

Dom är olika mina tjejer och det är en fröjd att få träna med dom båda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar