onsdag 12 maj 2010

Soliga onsdag

Andra soliga varma dagen. Igår var jag på kurs hela dagen och såg bara solen genom ett fönster. Idag fick jag njuta av den hela långa dagen.

Dags för onsdagsträning och på dagens schema stod det dirigeringar för Geminigruppen.
En del långa och en del kluriga, tänka på fotgåendet, tänka på hur jag och hunden står vid skicket. Små saker som betyder så mycket i slutändan, titta på varandra och lära.

Ett av mina mål är att inte jämföra mig med andra utan att hela tiden vara medveten om vad jag och min hund står. Inte alltid lätt.

Vad jag har lärt mig under åren är att köra hund är inte bara att köra hund utan en hel del hjärnarbete bakom varje skick, det finns alltid mer att förfina och förbättra. Men det är ju det som är roligt - att utvecklas tillsammans.

Disa och hennes vänner fick idag köra lite vattenarbete + fortsatt markeringsarbete. Även där tänka på små saker och ta itu med vissa slarviga saker innan de blir permanenta.

Jag är oerhört glad över mina hundar och deras härliga personligheter och arbetslust. De är ganska olika och det är utvecklande för mig.

Nu väntar en Geminihelg. Ett gäng av Geminis ungar kommer till Träskaten där vi ska träna i dagar två. Det ska bli kul att träffas igen och köra hund. Mycket regn hotar oss men vi ska nog överleva det ;-) Väl mött!

1 kommentar: