onsdag 2 juni 2010

avlämningar vid vattnet

träningen har legat lite på sparlåga de senaste veckorna.

Idag tog jag med mig hundarna för lite vattenarbete nedanför oss.

Avlämningar med Disa var det jag hade tänkt. Hon börjar nog fatta galoppen att inte skaka innan hon lämnat av i hand. Det är kul att hon tar in infon jag försöker delge henne. Rolig hund.

Gemini fick hämta några också, mest för att få göra något för hennes avlämningar är det inga problem med.

Tess, 13 år och tror bestämt att hon kan göra precis som hon vill, tex gå ner och bada fast jag säger nej och när jag kallar på henne tycker hon att jag är för obehaglig. Hon står tillräckligt långt ifrån mig så att jag inte får tag i henne. Min charmanta lilla dam ....hmmmmmmm. Hon vet hur hon ska få igång sin matte.
Annars när hon får vara i vattnet står hon och njuter och tittar förstrött på dummies som flyger ovanför hennes huvud för att bli hämtade av de andra två arbetsglada tjejerna.

1 kommentar:

  1. Nu ska jag prova att skriva för femtifjärde gången, det funkar nästan aldrig !!! Spännande med bilder på er !!! Hoppas allt är frid och fröjd och att vi ses snart !!!
    KRAM f Limmerhult

    SvaraRadera