onsdag 9 juni 2010

searover söndagen

Söndagens del av kennelträffen hade vi möjlighet att träna för några olika tränare. Lena och Anki hade redan delat in oss i olika grupper.

Jag och min grupp hade Trond på förmiddagen och Bengt Bernas på eftermiddagen.

Jag undrade stilla i mitt sinne om Gemini skulle ha ork till en lång dag och det visade sig att hon hade det. Blev jag något "deppig" över några missar på lördagens WT så måste jag säga att jag var mer än nöjd med henne på söndagens träningar.

Det blev mycket markerings och dirigeringsarbete. Eller som Trond uttryckte sig apporter, han gjorde ingen skilnad på markering eller dirigering utan så alla som enbart apporter.

Det blev en dag där jag och Gemini prövades och hon fick mitt hjärta att må så bra. Vi har fortfarande mycket mycket att jobba på men det är även härligt att få uppleva hennes starka sidor också.

Tyvärr var jag tvungen att dra direkt efter vi var klara eftersom jag skulle iväg och jobba på kvällen. Det hade annars varit trevligt att hjälpa till att plocka bort.

Ett stort tack vill jag rikta till uppfödare, alla som ordnat helgen, mina teamkamrater som får en att tro på sig själv och hunden, till markägarna, hjälpare mm mm mm
Det här var bestämt den bästa Searoverträff jag varit på, hög kvalitet på den. Jättekul!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar