torsdag 17 juni 2010

sommarlov från onsdagsträningen

Ännu en termin har passerat och förhoppningsvis har jagvuxit lite grann.

Vackert väder fick vi och mellan träningsgrupperna satt Ulla och jag på en sten, tittade ut över vattnet och intog våran lunch med hundarna omkring oss. Då mår man bra!

Gemini
Idag fick de en låååång vattenmarkering som hon tog in fint, när jag lite senare skulle skicka till samma ställe som dirigering så var det så som hon aldrig hört ordet "ut".
Jag blev lite trött på Gemini och muttrade, sprang barfota över småstenar som snabbt påminde mig om hur otränade mina fötter är till andra ytor än skor, fick jag muttra över det lite grann också medans jag försökte ta mig fram till Gemini.

Så tramsigt det kan bli.
Vi blev iallafall vänner snabbt och gjorde lite andra saker och fick ett bra avslut på dagens träning.

Disa
Inget vatten för unghundarna. Vi tränade på olika enkelmarkeringar. Det är ett härligt gäng unghundar i gruppen.
Idag hade vi förare med oss resten av alla våra hundar och jag tror jag räknade ihop till 22 hundar på 6 förare. En härlig syn och så bra träning för de unga slynglarna.

Jag var nöjd med Disas jobb idag och känner att det är inte så mycket jag kan göra inför Unghundsderbyt. Det är bara att flyta med på söndag , ha roligt och göra sitt bästa.

Härligt roligt ska det bli, hoppas nu bara på ett okej väder och att de som arrangerar hela derbyt ska ha flytet på sin sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar