onsdag 24 november 2010

Onsdagsträning

I natt funderade jag på om jag skulle åka och träna hund pågrund av all snökaosvarning men när vädret i Stockholm inte blev värre än det blev drog jag iväg i morse till Lidingö.

I Geminis grupp fattades idag Ulla och Maggan och i Disas grupp var det bara jag och Lena som hade möjlighet att vara med.

Ingela är en liten trooper som håller i träning oavsett väder och vind. Skulle bara en kunna komma i en grupp så kör hon för den personen.
Ibland tänker man ställa frågan om det blir någon träning pågrund av just väder och vind men kommer på sig själv att det är en du fråga för svaret är alltid Ja. Ingela kan man lita på :-)

Den här veckan ska jag försöka koncentrera mig på närsöksignal när det gäller Disa. Sen behöver jag själv öva på att inte släppa iväg mina hundar för långt åt fel håll när dom ska till ett specifikt mål.

1 kommentar:

  1. Hmmm blir ju svårt med närsöksträning i alla snödrivor...DU får väl grävar fram lite gräs...om du inte ska köra under snön förstås..Men vem vill ha en ísig boll i munnen?? Möjligtvis en galen SOLdrake..
    Kram på er...

    SvaraRadera