onsdag 17 november 2010

två veckor sen sist

Det kändes skönt att vara tillbaka i träningsgruppen igen hos Ingela.

Efter två veckors uppehåll pågrund av sjukdom så var vi alla tre lite taggade.

Gemini var glad över att se sina "klasskamrater" igen.
Idag gjorde vi linjetagsövningar där målet var att de skulle gå noga på den påvisade linjen.

Det har varit full fart på Gemini, inte en enda gång frågade hon på skicken vilket glädjer mig enormt. Ett av skicken gick hon inte till det tilltänkta målet utan sprang med en härlig fart och lust till ett intill liggande att jag beslöt mig för att hon fick tro att det var rätt mål.

Jag är nöjd med hennes arbete idag.

Disa grupp fick jobba med markeringsarbete med tennisbollar från en chuck-it + några dirigeringsområden.
Jag är så nöjd med henne också. Efter 14 dagar var hon väldigt uppmärksam på vår "fröken" och de roliga bollarna hon svischade iväg.

Lite småruggigt har det varit ute idag så det kändes gott att komma hem, byta om till mjukiskläder, sätta sig vid datorn och lyssna på utvalda sommarpratare i "Sommar i P1". Det är ljuvligt att ta del av andras livserfarenheter, idag har jag lyssnat till Henrik Hjelt och Christine Meltzer.
Snart har jag nog lyssnat igenom alla, är glad över möjligheten att lyssna så här efteråt dessa mörka, gråa dagar.

1 kommentar: