fredag 5 november 2010

Ursvik

Det var skönt att komma ut i skogen med hundarna idag.

Tess traskar på och hon ser ganska hyfsad ut när hon tar sig fram i skogen. Det är inte mycket muskulatur hon har i bakdelen men åter för att vara på sitt 14:e år ser hon fin ut. (jag är väl lite hemmablind förstås men ändå)

Gem och Disa stannade vid fårhagen som vi tränat i tidigare. Medans de busade med varandra så smugglade jag ut dummies på de ställen jag lagt dem tidigare jag ropade sen in den lilla flocken på tre.

Jag försvårade inte så mycket sen sist, de skulle kanske vara att de var "blinda". Hundarna har varit vid områdena förut så jag ville träna deras minnet plus att lita på mina tecken mm.

Gemini gick som en dans idag. Hon var så himla härlig och det glädjer mig när hon är så här rolig. Full fart ut och full fart in.

Disa gjorde också ett kanonjobb. Fick jobba lite extra med bakåtut men vi löste det tillsammans. Det känns bra att få avsluta på ett positivt och rätt sätt.

Jag kände mig extra glad också att få köra ett pass med dom, det här är ju min hobby och att få vara ute på det sättet jag är har jag nog tagit lite för givet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar