måndag 26 mars 2012

Måndag

Måndag morgon förra veckan när jag slutade jobbet kände jag att jag hade en förkyldning på gång. Nu har förkyldningen hållt i sig en vecka med hosta täppt näsa till och från. En envis rackare.

Jag blir uttråkad när jag är sjuk. De första dagarna orkar jag inte någonting, inte läsa, inte lösa korsord inte surfa runt på datorn. Wordfeud har dock piggat upp mig lite.

När det värsta var över men hosta och  snörvel fortfarande vilade över mig så har jag tagit några lugna promenader, tränat hundarna lite här hemma. Lite andra hemarbeten har jag gjort såsom städat ur kylskåpet och frysen. Nu är det en fröjd att öppna dom dörrarna.

Anders for till landet över dagen idag. Han plockade med sig Disa. Gemini fick ensamtid med sin matte och vi åkte till Ulriksdals handelsträdgård, promenerade med gamla vännen Anna och hennes vuxna dotter Lina. Sen åt vi deras goda vegetariska buffé tillsammans med ännu en god vän till Anna. Så idag har jag pussat på två stycken chuihaha......hur sjutton stavar man till den rasen.....så söta så söta och charmiga.

Imorgon far det iväg till Rosöga och ett par timmars träning med Lena BK. Madde, Marie och Mirre hänger på. Det ska blir riktigt roligt. Det är Disa som ska få en genomgång i morgon och efteråt så kör jag Gemini lite själv. Kul, kul

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar