fredag 2 mars 2012

Skogspromenad & Kexbak

Det finns dagar då man har energi att göra lite mer än vanligt. Idag är en sån dag. Ett val stod jag inför - gympapass klockan 11.00 eller åka till Ursvik med hundarna. Valet var inte så svårt en dag som denna.

En tvätt slängdes in i maskinen, packade in hundarna i bilen, körde till verkstan där de tvättar min bil. Lämnade den där och fick låna ägarens ena bil till Ursvik. Halkade omkring och bannade mig själv att jag glömde ta med broddarna från min bil.

Hundarna, speciellt Disa, for som en tok över stock och sten....precis som om hon aldrig kommer ut.....
Gemini ska nog börja löpa inom kort för hon höll sig lite mer bakom mig..orkade liksom inte springa och busa med systerdottern.
Vi tränade lite och då var det mer fart i Gemsan och Disa är det alltid fart i. Henne får man vara lite mer bestämd med att hon ska sitta där hon sitter medans Gem hämtar in sin apport.
Skönt var det iallafall att vara i skogen och på ängarna. Två personer såg jag på hela turen förutom några dagisbarn med fröknar precis vid Ursviks "början".

Sen var det tillbaka till verkstan för att hämta min nytvättade bil...åhhhhhhhhhhh, vad det är underbart.
Shopping på IcaMaxi, hem prata med trevligaste grannen innan jag kom upp med alla saker. Och nu ligger den sista plåten med hundkex i ugnen.

Lite mer ska jag hinna med innan det är dags att åka till jobbet.

Det känns liksom som en ganska bra dag....och hundarna väntar på sina goda kex, recept som jag fått från goa Cinna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar