tisdag 27 mars 2012

Rosöga

Madde, Marie, Mirre och jag träffades på Rosöga för en två timmars träning för Lena BK.

Jag hade önskat mig en träning i A-provsanda, en lik som jag gick med Gemini förra året.

Idag var det Disa som skulle få träna på Rosögas marker. Markerignar och dirigeringar jobbade vi med i olika terränger.

Jag är så nöjd med henne, hon stärker mitt självförtroende och jag lär mig mer mer.

Idag åkte jag hem med tankar om att läsa terrängen, försöka se svårigheterna (det är inte bara vind och störningar utan allt det andra också), handla hunden så långt som möjligt (att hon inte försvinner bakom något och att jag tappar henne) mot målet där det är möjligt.

Sen känner jag att jag behöver vässa till stoppsignalen något mer + allt det andra.

Det har varit en jätterolig dag tillsammans med de andra tjejerna och deras hundar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar