torsdag 5 april 2012

Då är Påsken igång

men det blir en lugn en. Njuta av ledighet, lite familj och lite gott i mat och godisväg. Känns ganska så bra.

Imorse mötte jag upp med Annika och Zingo. Vi åkte till Ursvik för promenad och lite träning.
Vi la upp ett sök i fårhagen där hundarna fick jobba på och sen lite skogsmarkeringar.

På promenaden visste inte Zingo riktigt vad hon skulle göra av sig själv, hon for som ett kula i ett flipperspel, jätteglad. Gem är i höglöpet. Fixade söket bra men har lite annat i tankarna också. Disa har ganska precis gått ur sitt höglöp och som Zingo njuter mycket av livet.

Det var gott att ta skogprommisen idag eftersom vädret har varit underbart idag, det ska visst bli värre nu till helgen.

Igår onsdag körde vi vår veckliga träning på Lidingö. Geminigruppen tränade på upplägget i en av rutorna som vi ska ha på Lidingös working test.
De fick börja med öppenklass upplägget och vi skrattade alla och sa att det var nog tur att ingen av oss får starta, för det gick sisådär.
Efter vi provat på öppenklassen provade vi på elitupplägget i samma ruta. Där gick det faktiskt ganska bra för min Gem.

Jag önskar att jag själv skulle kunna få starta någongång på Lidingö men det krävs så många funkisar för att få ett prov/tävling att gå runt att jag faktiskt är glad för möjligheten att kunna få hjälpa till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar