lördag 21 april 2012

Guy Bennet

Det har varit kallt och det har varit snöblandat regn, jag har frusit men vad gjorde det i slutändan.

I dagar två har jag varit på Limmerhult. Cinna och Calle hade återigen bjudit in Guy Bennet till en tvådagars träning för oss.
Dom är värda en liten extra stjärna uppe i himlen för allt som dom gör för sina valpköpare och sina vänner. Inte undra på att Johanna, som hon sa, inte kan tänka sig köpa någon hund från någon annan uppfödare.
De fixar och trixar och man har alltid trevligt.

Jag har varit mer förvirrad än vanligt. Helt plötsligt tänkte jag att jag skulle packa smart vilket innebar att jag fick traska in i Cinnas garderob för att låna ett par långkalsonger och extra strumpor för att inte frysa halvt ihjäl.
Lunch??? Precis som jag aldrig har tagit med mig det förut.....tack Annika och Cinna för lunchen...jag kan inte skylla på annat än total hjärnsläpp.

Men bortsett från det så har allt varit alldeles suveränt.

I torsdags så körde jag Gemini. Jag är så glad för henne. Hon skötte sig mycket bra. Mitt självförtroende stärktes. Dirigeringar på 250 m är inte fy skam...vem trodde att man skulle fixa det?? Alla hundar klarade det, sånt stärker mitt självförtroende som hundförare.
Det som stoppar våra hundar från att springa så långt är vår egen lathet sa Guy. Så sant så sant.

Disa som jag tycker är lite vassare än Gemini i vanliga fall (förutom att hon inte är lika utbildad) började fredagen lite sisådär. Jag blev lite stressad över det.
Men när Guy fått mig att inse min frustration och att hunden känner av det så blev det kanonbra till slut.
Den sista dirigeringen med en fantastisk avslutande minnesmarkering som hon spikade var vi mer än nöjda över dagens träningspass.

Guy Bennet i mina ögon är den bästa tränaren jag har tränat under. Han tar tid med varje ekipage, man lär sig från och av varandra. Han provocerar oss till att tänka själva, inte för att göra bort oss eller att något är rätt eller fel utan bara att vi ska lära oss varje apport. Han är lugn, är kanonduktig på att förklara och använder gärna underbara liknelser för att få oss att förstå.

Tack igen Cinna och Calle för att ni har bjudit in honom till Limmerhult så att jag och resten av gänget har möjlighet att ta del av Guys kunskaper.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar