torsdag 26 april 2012

Dalarö och Ursvik

Jag har haft härliga dagar med hundarna.

Dalarö
Igår förflyttade vi träningen från Lidingö ut till Dalarö. Ombyte av terräng och möjlighet till skott.
Hundarna fick i stort sätt bara apportera tennisbollar idag och vi jobbade med dirigeringar i olika riktningar med olika vindförhållanden.

I stort sätt gick hundarna bra, fokuserade och med bra inställning. Muttrade på Gemini ett par gånger , blev snabbt kompisar igen och sen gjorde hon det som jag bad om.

Jag har ändrat mitt handtecken vid skicket och Disa var lite väl fokuserad på handen men med tiden blev det bättre. Jag har även arbetat målmedvetet på att min röst inte ska låta som om jag kramar en ketchupflaska utan skicka med en lugn och mjuk talton. Det fungerade bra.

Madde och Ingela hade med sina små yrväder till vaplar, Pippi och Madam. Man blir valpsjuk men jag får vänta tills nästa år. Den som väntar på något gott väntar alldeles för länge, så är det bara :-)

Efter flera timmar ute så kände jag mig ganska vindbiten när jag väl var hemma. Hundarna låg här i mitt arbetsrum medans jag satt vid datorn och fixade.

Ursvik
Idag åkte vi till Ursvik, gick en annan runda och hittade lite andra marker där jag la ut långa minnesdirigeringar.
Glada var tjejerna och jag har njutit ännu en dag tillsammans med dom i skog och mark.

Djuren, korna och fåren har ännu inte släppt ut på marken så idag nyttjade jag den fina stora kohagen till att lägga ett par långa dirigeringar. ......och regnet har vi än så länge sluppit, det kommer nog snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar