tisdag 5 januari 2010

En långpromenad i vinterkylan


Annika & Zingo, jag & mina tre tjejer tog en kall långpromenad idag. Termometern visade -17 grader när vi gick, de bet lite i kinderna men det kändes ganska skönt när man väl fått upp promenadtempot.

I över två timmar var vi ute med en litet stopp på Bromma Zoo där Zingo fick ett täcke av sin matte Annika.

Så gott som hela sträckan fick hundarna gå i koppel pågrund av alla vägar som vi gick vid och jag kan se att det kliar i hela Disas kropp, hon vill så gärna springa och hoppa och busa. Men här tas inga risker, så länge vi går vid gator är det koppel som gäller hur lydiga hundarna än är.

Nu efter sitt dagliga lunchkex så ligger hundarna i varsin bädd och sover. Det är lugnt och skönt hemma och jag softar här framför datorn.

Bilden på Annika och Zingo är tagen av en kurskamrat till Annika. Trots en härlig vinter så längtar jag till barmark och all påklädning :-))

1 kommentar:

  1. Härligt här är jag med precis inkommen efter en långpromenad, men endast viggo som fick gå kopplad, inga vägar i närheten men dock andra hundar så vid möten åker det på på viggo o sen är de fria att rusa lite!

    SvaraRadera