torsdag 21 januari 2010

träning

Tre snarkande hundar + en man som satt halvsovande i fåtöljen var vad jag lämnade igår när jag skulle åka till jobbet. Det såg onekligen mycket skönt ut.

Gemini och Disa var bra utslagna efter igårdagens träning. Det tar på krafterna att ta sig fram över de snöklädda markerna.

Geminigruppen
Vi fortsatte med samma tänk och jobb som i förra veckan. Utökade längd och störningar.
Ingela tänker ut övningen i stort sen får vi tänka till vad som är bäst för oss själva och vår hund.

Vi avslutade dagen med långa trippelmarkeringar. För Gemini var det lite knepigt i snön och även för mig att minnas djup och korrekt linje. Känns som om vi behöver jobba på med markeringsarbetet. Men det är lite svårt att göra själv.

Disagruppen
Även här använde vi oss av samma målområden som i förra veckan. Samma tänk här, vad står min hund i träning/kunskap och jobba efter det.

I förra veckan så funkade inte inkallningssignalen av två orsaker. Disa ville till vilket pris som helst finna sitt byte + att jag inte stoppade henne först utan la på en inkallningssignal direkt...och när gjorde jag en sån dum sak senast???

Idag byggde jag upp Disas övningar från synligt till doldt. Från enkel/dubbel markeringar till att ha störningar. Sen skicka till tomt område blåsa stopp - kast - hämta. När hon fick för sig att sticka innan kommando så bytte jag till att göra en inkallning istället för att hon fick hämta bytet.
Man behöver lura den här lilla damen eller vara på hugget när man jobbar med henne så att hon aldrig vet vad som ska hända.

Dagen avslutade med att Disa och hennes kamrater Elva och Nikki fick en varsin lååååång enkelmarkering. Jag trodde Ingela skämtade när hon stannade där hon stannade. Men alla småtjejerna fixade det med bravur.

Ännu en roligt och givande dag på Lidingö

2 kommentarer:

  1. Ha ha inte bara en Ferarri utan en trimmad Ferarri den där Disafisa....
    Kram f Limmerhult

    SvaraRadera
  2. Verkar som vi ska på samma träning? Kul!

    Cia

    SvaraRadera