måndag 6 december 2010

Blandraser

På bilden fortfarande liten men naggande god - blandrashunden
På min hundpromenad så gick en annan hundägare strax bakom mig. När jag lät honom passera så säger han till mig -"Har du också blandras?"


-"Ehhh, nej sa jag, en flat och två labradorer."


Han syftade nog mest på Disafisa, min slanka högbenta skönhet...hon såg nog inte riktigt såsom han var van vid att labradorer ser ut som.


Jag fick mig ett gott skratt och var naturligtvis tvungen att ringa min uppfödare för berätta om hennes blandraser. ;-)


4 kommentarer:

  1. Blandras fnys, dumma människa Disa är världensvackraste för övrigt med Kungligt blod i ådrorna...// Uppfödaren

    SvaraRadera
  2. Även Sting är en blandras här i området sägs det, eller åtminstone en tik, för inte kan den där smala hunden vara renrasig eller hane =)

    SvaraRadera
  3. Annika med Alpha, Tindra o Cheysie6 december 2010 kl. 23:33

    Hej Cina!
    När Alpha var ung så var jag på ett lydnadsprov i Nacka. Hörde några gå bakom oss och diskutera om hon var blandras. Jag vände mig om och sa att hon var labrador. "Oj! Kan dom se så där fina ut, då skulle jag också vilja ha en..."
    - Så ta kommentaren positivt!:) (Jag har f ö en ny ljuvlig liten "blandras" hemma på 3 månader! Eftersom hon är gul så får jag än så länge bara frågan om hon är en golden.)

    SvaraRadera
  4. Hmmm ja om den där kolossen till hund din granne har är en måttstock för Labrador så förstår jag att Sting är en avvart i trakten!

    SvaraRadera