tisdag 28 december 2010

julen är över

och jag är lång ledig. Båda sakerna känns sköna.

Det är vackert med snön, hundarna är rena och fördelen med att bo i stan är att man har plogade promenadvägar.

Mycket till träning blir det inte, det ska väl vara en och en annan vante som jag "tappar" på vägen som jag sen får skicka hundarna på. Som sagt inte mycket till träning men Gem och Disa är mycket förtjusta i uppdraget hämta hem mattes vantar.

Tess haltar med på promenaderna och nej det känns inte dags att ta bort henne än. Så länge hon kan gå med på långpromenader, äter med god apit och låtsas att hon inte hör och förstår vad ett nej är när det kommer till att stå och stirra på en tallrik tills vi ger oss så får hon vara kvar.

Men visst är hon gammal. När jag tittar på Meja, ett av mina syskonbarn, så var hon bara ett år när Tess kom till familjen. Meja är idag en ung kvinna och då förstår man hur länge Tess har varit hos oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar