fredag 17 december 2010

Tiden springer iväg

I onsdags hoppade jag träningen. Det är något jag nästan aldrig gör trots att jag jobbat mm. Men i onsdags kände jag mig väldans trött efter jobbet och kände att jag var tvungen att prioritera min vila istället för att vara ute hela dagen.

Imorgon är det hundmässa och det brukar jag aldrig missa. Tycker att det är kul att gå runt och titta, shoppa och bara njuta av atmosfären. Men i år efter lite övervägande har jag fattat beslutet att inte åka på det heller. Sömn prioriteras även denna gång. Jag jobbar hela helgen.

Imorse träffade jag på en kvinna som bor på samma gata som jag och som äger en 7årig flattik. Vi pratade lite om väder, vind och hundarna. Hon mindes att jag hade haft två flattar och vi pratade lite om det. Hon var förvånad över Tess ålder, 14 år i februari, och det är jag med. Jag behöver påminna mig om hennes ålder emellanåt. Jag släpar fortfarande med henne på våra 1-1½ timmes promenader. Hon har alltid gått lite längre prommisar så det är väl därför hon fortfarande hänger med, gammeltanten.

Och Gemini, min allra underbarastes, blir 5 år dagarna efter jul, vad har hänt med tiden?? Och fisungen, som fortfarande hittar på bus om hon är ensam hemma (utan matte eller husse) mer än ett par timmar, är ingen valp längre...2 år blir det yrvädret. Fantastiskt!

Vet inte om det är lika fantastiskt när jag tänker på min ålder, så ballt är det inte att bli äldre.

1 kommentar: