onsdag 14 september 2011

Åter hemma

Nu har vi återvänt hem, hundarna, mamma och jag från den sköna ön Gotland.

Båda tjejerna löpte så det blev som sagt var ingen start för mig och Gemini. Men eftersom vi ändå hade bestämt att kombinera prov med semester så satt inte vi i sjön pga av att vi inte kunde starta.

Vi har gjort en hel del andra roliga utflykter såsom Lummelundagrottan, Hoburgen, besökt mammas morfars grav och plats som han levde, hälsat på släktningar, promenerat på fantastiska platser. Vi hade till och med en otroligt tur med vädret.

Onsdagsträning
I dag onsdag så blev jag upplockad av Ulla (tack Ulla för samåkningen) och vi for ut till Dalarö för Ingela träning. Hon hade så snällt ordnat att vi idag kunde träna på helt annan mark än den som är på Lidingö.

Vi har traskat på gungfly och när blåsten tog i ordentligt så kunde man känna även det under fötterna. Trampade ner med stövlen ordentligt en gång efter lite möda fick jag upp benet....tur att inte båda åkte ned, s då hade jag väl stått där än :-)

Mina båda tikar löper. Gemini gick sisådär idag. Hon visade inga tecken på att ta åt sig när jag korrigerade henne så det blev ett litet extra moment som jag fick lägga in i dagens träning.

Annars så jobbade vi mest med vattendirigeringar.

Disa gjorde ett par jätttefina dolda vattendirigeringar idag. Mmmm, jag var mycket nöjd med henne.

Sen är det igen jag, Cina, som behöver tänka rätt, göra rätt i skick och lugnt visa vart de ska gå. Det är kul att köra hund och det är kul att se hundens respons när man själv är tydlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar