tisdag 27 september 2011

A-provsträning

En strålande dag. Jag tycker om att sätta mig i bilen och vara på väg och igår var jag på väg till Sörmland, Rosöga och Lena Bratsberg-Karlsson och A-provsträning.

Kursen började kl 15.00. Jag var där lite tidigare efter jag frågat, för att träna Disa lite själv på deras marker. Här hemma är det stört omöjligt att skjuta och det kan man där. Det kändes bra att få arbeta av henne lite innan det var dags för Gemini.

Vi var sex stycken i gruppen och träningen varade i tre timmar.

Gemini var på topp. Hon markerade som en gudinna idag, jag var imponerad av henne (det var mer än hon gjorde på Flenprovet i somras). Hon var lydig på pipan och hade ett bra linjer, för oss iallafall. Jag är nöjd med hennes utveckling.

Det jag gladde mig extra åt var att hon inte var så hiskeligt på kanske för att hon tidigare hade fått hämta några skjutapporter när jag tränade ensam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar