lördag 24 september 2011

Långledighet

Det är lika njutbart varje gång man påbörjar sin långledighet. Det är fullt upp på jobbet så vilan från jobbet är välkommet.

Mannen min har blivit pensionär (ja, sug på den karamellen), jag själv har ett stort antal år kvar av att jobba.
Att husse är hemma har många bra fördelar speciellt de efter nätterna jag har jobbat. Han tar ut hundarna och jag kan sova till jag vaknar.

Min utmaning med att han är hemma och tar hundarna är att skapa nya vanor för mig med hundarnas och mina promenader, träningar osv.  Men det känns ju som en väldigt liten utmaning i livet om man ser till det stora ;-)

Efter att de har varit på landet i förra veckan så kom de åter hem igår och idag packade jag in Gem och Disa i bilen och åkte till Ursvik.

En härlig skogspromenad gick vi tillsammans blandat med lite markerings- och linjetags arbete. Lyckliga var dom och jag njöt av att komma ut igen med dom.

Vad gjorde man innan man hade hundarna, inte gick jag på några spontana promenader  iallafall. Nu kan jag känna ett behov att gå ut om så bara runt omkring här hemma, men jag vill helst inte gå utan doggarna för det är så fasligt tråkigt att gå själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar