måndag 5 september 2011

Löp

Det blir ingen start på Gotland för Gemini. Hon har nu börjat att löpa och så har även Disa. Det är tur att man har dubbel uppsättning av tikskydd ;-)

Ett par starter hann jag iallafall med. Det katastrofala utanför Flen och nu i helgen på Uppsala Höst prov.

Veckan innan tränade jag bara en gång och det var på Ingelakursen. Resten av tiden jobbade jag med att återställa ordningen i flocken.

Gemini gick ut i sista par och trots en lång tids väntan var det min gamla vanliga hund jag hade vid min sida, det kändes skönt.

Vi fick en 3:e pris, valörmässigt är det ingen höjdare men jag var mycket nöjd med Geminis arbete. Vi hade säkert fått en högre siffra om det inte vore för att jag strulade till det. Jag var slarvig, alldeles för slarvig vid ett par tillfällen.

Min parkamrat, Lotta Bergqvist, fick börja med en lång dubbelmarkering på vatten. Medans jag väntade såg jag att Gemini nosade in nån apport.
Min tur och jag skulle skicka på en vattendiregering och vad gör jag!!??? Jo, jag skickar allt för snävt vid sidan av söket där Gemi suttit och nosat in. När hon väl gått upp på land var hon väldigt bestämd och kom snabbt in med en apport. Ohh well, hon gjorde ju bara det hon ansåg vara rätt så det skicket får jag ta på mig helt och håller. Bra start!!

Efter min parkompis gjort söket återgick vi till vattnet och Gem gör ett helt ok markeringsarbete, får styra henne lite på den andra (vilket så gott som alla fick) men hade god minnesbild. Det gladde mig.

Söket tyckte jag hon gjorde kanon. Bra fart och hittade ganska snabbt.

Landdirren gick helt ok också men sen var det dags för en förarmiss igen dubbelmarkeringen. Gemini såg inte den först kastade, jag tyckte mig se den. Den andra tog hon in snabbt men när jag skickade henne till den andra lydde hon dit jag skickade....problemet vara bara att jag var fel ute.

Ja, så kan det gå. Jag är nöjd med Gemini men ser att jag själv har en hel del att lära ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar