söndag 26 maj 2013

återigen söndag

Fina dagar hade husse och hundarna haft det på landet. Lika skönt som det är att vara ensam hemma lika skönt är det när resten av familjen kommer hem igen.

Det är mycket som händer i livet och jag känner att hundträningen verkligen har hamnat i baksätet. Jag vill gärna starta Disa på prov men våren har passerat i raketfart och det känns inte ok att starta om vi inte är mer förberedda än vi är just nu.

Cayci har blivit en högbent, långnosad ung dam. Hon har tappat sin första tand och är en skön lirare över lag. Hon är underbar att ha i flocken.

Sen i fredags har vi herrbesök. Två beiga chihuahua. Trevliga och ganska lätta. Är inte glada åt Cayci när hon satsar 180 mot dom för att leka, hon gillar att reta dom.

Idag söndag började det regna och här kan man se en markant skillnad mellan en labrador och chihuahua. Labbarna går gladeligen ut medans herrarna i fråga får dras runt i regnvädret. Jag var helt slut, tur att de inte väger mer än de gör ;-)
En annan stor skillnad är matintaget. Herrarna äter superdåligt och passar jag inte mina damer så äter de även upp herrarnas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar