onsdag 3 februari 2010

mera snö

...får jag en blixt i huvudet nu om jag önskar att snön skulle försvinna nu????....

Hejdå lilla EMMA
Emma 12år och 10 månader fick idag lämna sin gamla kropp. Kanske mötte Java upp henne som redan har huserat runt i de himmelska markerna i två års tid.

Annika (Zingo) och Emma var min och Tess första "klasskamrater". Vi har kursat ihop på flera kurser i deras unga år. Emma var en arbetsvillig lydnashund som Annika har haft mycket glädje av.

Mina tankar går idag till Annika och hennes föräldrar som Emma bodde hos på heltid.

Onsdagsträning
Som vanligt lämnade jag Tess till mamma....hon är en klippa....innan jag åkte för dagens träning.

Gemini har funnit en riktig vän i Alma. Gem njuter verkligen av att leka med henne & det värmer i hjärtat när man ser att deras relation till varandra.

Träningsmässigt fortsätter vi som tidigare. Snön är djup och det är ganska tungt för hundarna att springa men de kämpar på bra med positiva attityder.
Som avslutning jobbade vi lite med närsök. Gömde en rådjursdummie i snön för att sen lägga på närsökssignalen. Det var lite knepigare än man troddeatt hitta dom men alla jobbade på med stor lust.

Efter promenad, lite lunch och en tupplur i bilen så var det dags för Disafisas grupp. Gruppen var inte så stor idag. Det var bara jag och Disa som kunde komma. Men det var helt ok, Ingela hade med sig lilla Copy (halvsyster på pappas sida med Disa) så vi körde tillsammans.

Disa var riktigt duktig. Vi la minnesmarkeringar och efter en störning kastats fick de först hämta in dirigeringen innan markeringen. Hon var duktig fokuserad och arbetade med fin fart och fina avlämningar.

På vägen hem så började vädret att försämras men vi hann hem innan det yrde ordentligt, det kändes skönt.

2 kommentarer:

  1. Oj Cina är det 2 år sedan vi tjöt i telefonen ihop när lilla Java hade somnat..Kom exakt ihåg att jag stod vid stenmuren på jobbet när du ringde... Java tar säkert emot Emma i Nagiala och allt blir frid och fröjd för dom allihopa...
    Kram Kram från oss på Limmerhult
    Lycka till imorron förresten ;)

    SvaraRadera