tisdag 16 februari 2010

Sköna dagar

Så lagom skönt det är ute nu. Visst känner jag mig trött på snön men jag tror jag står ur ett tag till om dagarna är som idag.

Igår lurade jag med mamma och hennes väninna på en långpromenad. Jag hade Bromma Zoo i siktet. På Bromma Zoo får man ta med sig hundarna så dit hade jag kunnat gått ensam men på vägen dit finns Ö&B och jag tänkte göra ett kort litet stopp där. Därför lurade jag med mig mor och väninna så att de kunde passa hundarna utanför medans jag sprang in.

De skulle ändå ut så de klagade inte på mitt promenadförslag. När vi kom hem efter över 2½ timme så var vi alla mer än nöjda. Kanske inte Gemini och Disa som sprang som tokar och busade sista biten hem, de släppte väl lös sina kroppar och sinnen efter att fått gått i koppel under så gott som hela promenaden.

Idag tänkte jag inte gå så långt men när min vän Kicki kom förbi med sin killes hund så tog vi en drygt 1½ timmes promenad.
Santos har mest under sitt 3åriga liv sprungit i flexikoppel men idag provade vi på med ett retreiverkoppel. Ett par ordentliga tillsägningar var allt som behövdes. Santos fattade vinken att inte dra i kopplet utan hålla sig mer intill Kicki. Härligt med hundar som svarar snabbt.

Vi pratade mycket om ledarskap och små saker som man kan göra.

När jag tittar tillbaka på mitt eget hundägarliv, från en som inte kunde speciellt mycket förutom att jag visste att jag ville ha en lydig hund som fungeade i vardagen och att jag definivit skulle kursa med henne för att lära mig, till den jag är idag som bara är en bit på väg till att bli än duktigare på att vara en god ledare.

Jag är glad över alla människor som jag har kommit i kontakt med under åren som visat mig genom sina exempel och genom att de delat med sig av sina kunskaper hur jag kan bli bättre.

I min tur är jag glad att jag kan vara till en hjälp för andra som också vill lära sig att bli bättre ledare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar