onsdag 24 februari 2010

Disa och jag

Enligt rapporterna på radio och tv verkade det vara både olyckor och köer. Jag beslöt mig för att hoppa träningen med Gemini i onsdags men åka med Disa på eftermiddagen.

Det kändes lite ovanligt att bara ha med mig en hund men ibland tror jag att det är lite speciellt för en hund att få ensamtid med sin matte/husse.

Som vanligt jobbade vi lite grann med fotgående. Vi la ut fyra olika målområden som vi sen själva valde hur vi ville använda; vanligt linjetag, inkallning - ut, eller inkallning - sidotecken eller på något annat sätt.

Jag provade på ett par sidotecken. Första skicket gick inte så bra och då pratade vi om vad som gick fel. Felet låg inte hos Disa utan min postion till henne, hur jag "pekade" och hur arm, hand och tumme såg ut för hunden.

Jag tycker att jag kan ;) men sen kommer Ingela och petar på viktiga små detaljer som gör sådan skillnad. Det är ju därför jag fortsätter att gå. Alltid lär man sig något nytt om sig själv.

1 kommentar: