tisdag 2 mars 2010

solen tittar fram

Jag njöt av att det börjdade bli lite moddigare ute trots att det betyder att hundarna blir smutsigare. Plusgrader är ju ändå ett tecken på att våren troligtvis är på väg. Lyckan blev kort, igår blåste det och med blåsten kom snö och kyla tillbaka. Men eftersom man inte kan påverka fru jord och herr väder så är det bara att gilla läget...som vanligt.

Idag bjuder de på sol och jag måste ändå erkänna att det är ganska vackert med soliga, vintriga dagar.

På med stövlar, vantar och mössa. Fleecetäcke på Tess. I min ficka hade mannen förberett russin och äpplen till fåglarna i en påse. Sen var det bara att traska ut med tjejerna, möta upp mamsen och ta en skön förmiddagspromenad.

Gemini är full av energi och vill helst inte gå kopplad, utan gärna springa och busa med Disa. Helst av allt vill hon jobba och är väldigt uppmärksam när jag försöker att smussla ut en vante eller två för dom att hämta.

Trots att jag erkänt att jag tycker att det är ganska vackert och att det bara är att gilla läget så längtar jag till mer barmark utan isunderlag så att vi kan komma ut i skogen på ett annat sätt och träna på andra saker.

2 kommentarer:

  1. Vilken go man! Som tänker på fåglarna, så pass att han preparerar din ficka =)

    SvaraRadera
  2. Söta rara ANders med ett hjärta av guld :)
    Kram på er...//Cinna

    SvaraRadera