torsdag 18 mars 2010

en ledig dag

Veterinärbesök.
Disa fick sin andra rabiesspruta, nu är det bara att vänta i minst 120 dagar för att se om hon har bildat antikroppar.
Tog med svärmors katt på en gång för att få hans klor klippta och kompisens hund för samma sak. Kicki (kompisen) och jag log när veterinären och hennes assistent kom ut från rummet med hunden, de hade fått kämpa men "vann" kampen. Jag hade provat på att klippa Xantos klor tidigare men jag lyckades bara med två stycken den gången.

Tänk allt man ska lära sin hund, från kloklippning till vardagslydnad, till olika konster man önskar att dom ska utföra...men det är otroligt roligt och glädjefullt.

Konster dom ska utföra....
Igår var det träning på Lidingö. Jag är glad över Ingela och hennes träning. Uppskattar henne för att hon har kämpat på med att hitta på övningar trots denna långa vinter, att hon outröttligt ser och kommenterar vårat sätt att föra hund att hon hjälper mig att bli en bättre hundförare.

Gemini var på gott humör vilket innebar att hon ibland mellan momenten bjöd upp sina träningskompisar till lek??!! När hon skulle göra sitt jobb så gjorde hon det glatt och med full fart. Långa dubbelmarkeringar och dirigeringar stod på schemat. Ingen av hundarna fick samma dirigering, sex olika platserhade vi lagt ut.

Disa och hennes unghundsgrupp fick två dirigeringsområden som de skull till + en lång enkelmarkering. Vi jobbade även med störningsmarkering på ingång mm. Alltid fotgående. En givande träning. Unghundarna är härliga att jobba med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar