tisdag 30 mars 2010

Besök hos kennelmamma i Limmerhult


Efter jag lämnat Tess hos mamma (vet inte vad jag skulle göra utan henne) så drog jag med de andra två ner till Limmerhult för att umgås och träna lite i dagarna två.
Cinna är himla duktig och jag fick ut jättemycket av den träningsstunden vi hade tillsammans.
Igår hade vi med både Olle och Disa när vi tränade unghundarna, men idag beslöt vi oss för att jobba med en hund i taget. Det vilar inga ledsamheter över syskonen soldrakar.
Efter unghundarna plockade vi fram systrarna sjörövare, Ellen och Gemini. De är så lika men samtidigt så olika.
Igår la jag av med mitt kommando på utskicket och la till med samma som jag använder vi markingar. Helt plötsligt...iallafall dessa dagar...så har jag inte haft ett enda stopp på henne. Jag undrar i stilla i mitt sinne om det verkligen kan vara så enkelt....det återstår att se. Spännande är det iallafall.
Här på bilden Disa med mamma Ellen

2 kommentarer:

  1. Härligt! Synd att vi åker om varandra dock!

    SvaraRadera
  2. Sjörövare och SOLdrakar det är grejjer det :D Kram tillbaka från oss alla Limmerhultare

    SvaraRadera