onsdag 3 mars 2010

Ännu en kall dag

Jag känner mig jättetacksam över att under hela vintern så har jag kunnat hålla mig varm i bilen mellan träningspassen (utan att den har varit på).

Idag har det varit ännu en kall dag, det bet tag i kinderna när jag klev ut ur porten. Jag är evigt tacksam till mamma för att hon varje onsdag gladeligen tar hand om Tess. Hon får en bra promenad på förmiddagen och sen kan hon bara vara.

Det märks att det är sportlov, resan från Solna till Lidingö flöt snabbt på eftersom det var betydligt mindre bilar på vägarna. Sånt gillar jag ;-)

Vi jobbade på med liknande övningar som i förra veckan. Tänka Working Test och tänka full pott på våra skick och ingångar. Mmmm, lite kvar att jobba på innan jag kan skryta med 20poängare.

Vi blandade dirigeringar med markeringar och olika lydnads-/stadgeövningar.

Disa och hennes klasskompis Nicki fick testa dubbelmarkeringar. Vi gjorde "enkla" ena, Disa hade inga som helst att minnas nedslagsplatserna. Inga tendenser till att gå tillbaka till någon gammal lega utan spikade dom. Hon överaskar mig ofta och det är kul.

Det känns som om hon börjar bli duktigare på att sortera och det är en sån häftig känsla att se utvecklingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar