onsdag 10 mars 2010

en soligträning

Vilket underbart väder vi har haft idag. Mellan träningspassen kunde jag och hundarna sitta ute i solen på en snöhög mumsa på gulaschsoppa och ostmackor.

Hundarna fick slita hårt idag. Långa markeringar över tungspringda (hmm konstigt ord) fält.
När markeringen kommit in skulle de den långa vägen över fältet igen för att hämta in en dirigering som låg lite längre bakom.

En tre olika ställen fick de gå till innan vi kände att det räckte för hundarna. Dom var små troopers som kämpade på hårt. När vi var klara med det så fick hundarna skogsmarkeringar, enkla och tripplar.

När det var dags för unghundarna så var vi på samma ställe och lite leende tänkte jag -"inte ska dom köra samma markeringar och dirigeringar som de äldre hundarna?" Men tamesjutton visst hade Ingela det i åtanke och så fixar alla fyra småbrudarna uppgifterna. Nu gick dom inte lika många gånger men avstånden var detsamma. Jag blev imponerad av dom.

Vid ett av mina markeringsskick till Disa (jag använder di till henne) så säger jag Gem (Geminis kommando på att gå) total miss av mig men så kan jag inte låta bli att imponeras av henne, hon sitter blixtstilla i väntan på rätt kommando. Härlig tjej.

Vi avslutade även med skogsmarkeringar för dom enkla och dubbla. Det är en härlig balans på dom alla, det är en kul grupp av vara del av.

2 kommentarer:

  1. Sötnosen Disafisa !!! Inte lätt med en virrig matte ;) Puss o Kram från Limmerhult...

    SvaraRadera