onsdag 31 mars 2010

imorgon börjar påsken

och idag har jag varit på min vanliga onsdagsträning. Snön börjar försvinna och det känns helt fantastiskt underbart. Jag tror hundarna tycker det är roligt också.

Hur gick det med Gemini idag då?? ahhhhhh, hon fastnade igen, så tyvärr var det inte så himla enkelt men det var värt ett försök. Jag kommer iallafall behålla mitt nya kommando + att jag behöver göra små justeringar i mitt sätt att föra hund och framför allt inte göra denna "svaghet" till något megaproblem.

Vi jobbade i ett nytt område vilket var uppiggande för oss alla. Jag blir inspirerad av att titta på Lava, Donna och Alma och deras förare. Tävlingsmässigt är dom tuff konkurrens till mig och Gemini ;-)

Disa och hennes kurskamrater var som kalvar på grönbete. De for som fyra oljade blixtrar över marken tills vi kom till träningsplatsen. De är ljuvliga att titta på.

Väl framme koncentrerar de sig på sina uppgifter.
Idag la vi ut två mål som först blev inkastade med en varsin markering för att sen skicka tillbaka hundarna på dirigeringar.
Vi använde oss sen av samma områden för att träna in ett sidotecken.
Dagen avslutade vi med markeringar. De långa markeringarna älskar dom att springa på och duktiga är dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar